Wat vindt u op deze pagina?
Deze hulppagina heeft veel onderwerpen.
U vindt informatie over:
- Bestellen
- Verzending en levering
- Retourneren en ruilen
- Garantie en reparatie
- Waardebonnen en kortingen
Als u op een onderwerp klikt, krijgt u veel antwoorden.
Hoe kunt u iets vinden?
Bovenaan de pagina staat een zoekvak.
U kunt een woord intypen — bijvoorbeeld “reparatie”.
Dan ziet u alle informatie over dat onderwerp.
U kunt ook omlaag scrollen en op de onderwerpen hieronder klikken.
Hulp bij een product
Heeft u vragen over een VAUDE-product?
Bijvoorbeeld:
- Hoe groot is de rugzak?
- Hoe warm is de jas?
- Is de tent waterdicht?
Kijk dan op de productpagina in de VAUDE Online Shop.
Daar vindt u veel informatie.
Of schrijf ons, wij helpen u graag.
Productbeschikbaarheid
Is een product nu niet beschikbaar?
Dan is het misschien uitverkocht.
Sommige producten komen later terug.
U kunt zich in de webshop aanmelden voor een bericht.
Dan krijgt u een e-mail zodra het product weer beschikbaar is.
Uw bestelling
Heeft u iets besteld in de VAUDE Online Shop?
Dan ontvangt u een e-mail met een bestelnummer.
Met dit nummer kunt u de zending volgen.
Heeft u vragen, schrijf ons dan per e-mail.
Wij helpen u graag.
Onderhoud, reinigen, impregneren van producten
VAUDE-producten gaan lang mee — als u er goed voor zorgt.
- Was kleding alleen wanneer het nodig is.
- Gebruik geen wasverzachter.
- Impregneer jassen en broeken regelmatig opnieuw zodat ze waterafstotend blijven.
In de productinstructies vindt u waar u op moet letten.
Die staan vaak op het label of online.
Wettelijke garantie / Fabrieksgarantie
Is er iets kapot aan uw product?
VAUDE geeft u 2 jaar garantie.
Dat betekent: we controleren of er een productiefout was.
Zo ja, dan krijgt u een vervanging of een reparatie.
Sommige producten hebben een langere garantie.
Heeft u een probleem, schrijf ons dan.
Reserveonderdelen
Sommige onderdelen kunt u later nog kopen.
Bijvoorbeeld:
- Gespen
- Ritsen
- Onderdelen van rugzakken
Heeft u een reserveonderdeel nodig, schrijf ons dan.
Geef aan om welk product het gaat en welk onderdeel precies ontbreekt.
Dan kijken wij of we het onderdeel hebben.
Reparatie / Klacht
Is uw product kapot?
Dan kunt u het opsturen voor reparatie.
VAUDE heeft een eigen werkplaats.
We proberen uw product te repareren zodat u het langer kunt gebruiken.
Dat is beter voor het milieu.
Neem alstublieft vooraf contact met ons op.
Dan vertellen we u hoe het werkt.
Handleidingen / Instructies
Veel producten hebben een handleiding.
Bijvoorbeeld: tenten of fietstassen.
De handleiding legt uit hoe u het product goed gebruikt.
U vindt de handleiding vaak:
- in de doos van het producto
- p de productpagina in de online shop
- hier onder “Handleidingen”
- of u kunt ons schrijven — wij helpen u.
Persoonlijke beschermingsmiddelen
Sommige producten beschermen u — bijvoorbeeld tegen regen of kou.
Dat heet persoonlijke beschermingsmiddelen.
Ze omvatten bijvoorbeeld:
- Regenjassen
- Fietskleding met bescherming
- Rugzakken met rugbescherming
Heeft u vragen: wij leggen uit wat het product kan en hoe u het het beste gebruikt.
Andere vragen
Heeft u een vraag die hier niet staat?
Geen probleem.
U kunt ons schrijven of bellen.
Wij helpen u graag.
Contact
E-mail: kundenservice@vaude.com
Telefoon: +49 (0) 7542 5305 0 (maandag tot vrijdag)